Advertisement

Thursday, June 6, 2013

Sales Pinggan Mangkuk Mikasa

Pernah pi dak sales pinggan magkuk mikasa kt Kulim?
Kalau sapa orang Kulim sure tau punya..Twice a year kilang Miyo Toki ni mesti buat sales..
Aku ni leh terjebak pi sales ni sebab ada mmber keja sekali gtau..Aku rasa kalau aku xpindah keja mai area Kulim ni...mesti aku pun taktau akan kewujudan kilang ni..

Sales aritu pada 31 May-2 June..memang sesak gila la org..kami pi plak tghari..so panas lip lap..lip lap la..tp sib bek dapat parking dekat..lega..kalau tak terbakar la kulit muka aku yg gebu sebab pakai As beauty ni..(hoho..promote plak)..:-p

Masuk tgk2 dalam show room dia..macam2 weh..tapi dalam show room ni..mahal ckit..nak yang murah..beli kt luar..1 pggan rm 1 ja..

Sebenarnya nak masuk kawasan ni ada tulis camera is prohibited,tapi aku buat tak reti mat saleh..aku snap photo jgk guna enpon aku..sapa suruh tulis mat salleh kan..kan aku dah tak faham..muahahaha





Pokoknya (tetiba mai bahasa indon plak,wake up ika,hg dh balik dr indon 3 bln lepas dh,so jgn ngada2 ok) kalau nak beli kat sini memang berbaloi2..sebab apa tau..cuba tgk kt web www.mikasa.com
Mahai siot harga..kalau beli kt showrrom ni ada yang rm 11,ada yg rm 10..ok la kan..yg penting branded okeh..(cam biasa,aku kan kira brand ja)..wekkk..:-p

Actually,sebelum nak pi sales ni,aku dah gtau hubby,tp dia pesan jangan pi..sebab aku ni kan jenis suka membeli..dia takut aku shopping pinggan mangkuk la tu..
Tapi aku kta"ala abg,nak pi tgk ja..bkn nak beli pun"..tp end up aku beli jgk..hahahaha

Nak tgk aku beli apa..tu kt bwah tu..


Aku beli periuk ni ja...hahaha...punya semangat pi..last2 beli yg ni..bkn apa..aku takut hubby aku marah..sbb dia dah pesan jgn beli..lg 1 sbb pinggan ni berat..so aku kurang berkenan..
N 1 lg sebab utama..aku nak beli Corelle..huhuhu...jgn jeles u olss...kihkih..

2 comments:

  1. pernah kerja kat kilang nih dri tahun 96-97 sbg maintenance tech, xsangka kilang nih masih ada... after all that year arini saja cari maklumat skit dlm internet, terserempak posting pasal kilang nih... terbaikkk

    ReplyDelete
  2. Tq dikk..kilang ni masih wujud dan akan buat sale twice a year...
    Kakak ipar akk pun pernah kerja kilang ni 20 tahun lepas dan pernah ke kilang ni di Jepun..ternyata jenama pinggan ni masih disukai ramai..dan sbb tu kilang ni masih bertahan sehingga sekarang..
    Anyway,thanks for reading my blog...:-)

    ReplyDelete